Revisie Fietsbatterijen

Herstellen van E-bike batterijen

Dankzij onze expertise en ervaring met meer dan 100 batterijherstellingen kan u altijd bij ons terecht, zowel voor kleine als grote problemen met uw fietsbatterij.

Kwalitatieve cellen

My Power BV gebruikt enkel Samsung of LG cellen die uitvoerig getest zijn op levensduur en warmteontwikkeling. Zo zorgen we voor een kwalitatieve batterij die op vlak van prestatie niet van een nieuwe te onderscheiden valt. Onze gedetailleerde analyse na de herstelling bevestigt dit.

Vergroten van capaciteit

Bij de meeste fietsaccu's is er de mogenlijkheid om het rijbereik te vergroten. De cellen die wij gebruiken hebben een hoge energiedichtheid. Dus er kan dan ook meer energie in uw batterij indien gewenst.

Upgrade van veiligheidscircuit

Als My Power BV bij de analyse van uw batterij merkt dat de beveiliging te oud of beschadigd is dan wordt deze indien mogelijk vervangen door een waterdichte, moderne variant.

Vorstbeveiliging

Indien u uw fiets ook veel in de winter gebruikt kan het handig zijn om een extra beveiliging te hebben tegen het laden bij vriestemperaturen. Uw batterij kan anders veel vlugger verslijten. Voor €15 bouwen wij dit systeem in tijdens een revisie.

Prijzen

Spanning en capaciteit

Prijs incl BTW

24V 13.8Ah 350Wh

€ 360

24V 17.2Ah 430Wh

€430

24V 20.7Ah 520Wh

€ 505

24V 24.0Ah 600Wh

€ 590

36V 13.8Ah 500Wh

€ 440

36V 17.2Ah 620Wh

€ 540

36V 20.7Ah 750Wh

€ 630

48V 10.3Ah 500Wh

€ 450

48V 13.8Ah 670Wh

€ 570

48V 17.2Ah 800Wh

€ 690

Bebat bijdrage van €8,50 excl btw is reeds opgenomen in de prijzen!

Indien het beveiligingscircuit te oud of defect is wordt deze vervangen door een moderne variant. Dit kost ca. €30, afhankelijk van het type.

Bij complexe batterijen kunnen er €30 specifieke ingrepen aangerekend worden.

Opgelet: BionX, TranzX (Norta, Oxford) en Flyer batterijen zijn door de fabrikant sterk beveiligd tegen reparaties. 

Niet enkel kunnen wij hierdoor geen garantie aanbieden op herstellingen, wij steunen de wegwerp-mentaliteit van deze merken niet.

Bij gevolg werken wij niet aan deze merken.

Vul onderstaand formulier in om meer informatie te krijgen of een afspraak te maken.

Velden met een * zijn verplicht.

 
 
 
 
 
 
 
 


Ook Venturelli fietsbatterijen worden in onze werkplaats vakkundig hersteld.

Heeft u een Venturelli fiets met een versleten batterij van >3 jaar oud? Kom dan zeker eens langs om de opties te overlopen: meestal is 30% extra bereik (tov het originele rijbereik) mogelijk.

Dankzij onze samenwerking met Venturelli kunnen we altijd de beste optie voor u uitzoeken!



Tips voor uw fietsbatterij


Als je geen grote tocht gaat doen hoeft de batterij niet steeds 100% vol, 75% is optimaal.


Af en toe toch eens tot 100% laden om het evenwicht in de batterij te herstellen.


Als de batterij onder het vriespunt zit laat je die eerst opwarmen naar kamertemperatuur vooraleer te laden.


Temperaturen van meer dan 40°C vermijd je best, zowel tijdens het laden als tijdens het fietsen.


Als het koud is rij  je de batterij best eerst even warm op een standje minder, na een kwartiertje kun je op hoger vermogen verder rijden.


Als de batterij voor langere tijd niet gebruikt zal worden (bijvoorbeeld in de winter) kun je ze best op 50% lading laten liggen. Let er op dat de knop van de batterij uit staat en hou de batterij op kamertemperatuur. Check elke maand als ze niet leegloopt. Laat de batterij zeker niet in de fiets zitten.


Als je merkt dat de batterij niet meer presteert zoals vroeger laat je ze best controleren door My-Power, soms is dit een klein defect. Verminderde capaciteit is altijd een indicator voor slijtage of defect!